It ain´t much i´m asking…

En jul stundar med  god mat, lugn och ro, bus och kul. Förväntningar och magpirr.

Paket med nappar och vällingflaska och vällingmugg som ska ges från Solkillen till Tomten.

”Jag är stor kille nu mamma, det är bara bebisar som har napp och dricker välling. Och blöjan mamma. Blöjan som jag har på natten, den ska jag också sluta med. Det är äckligt med blöja.”

Tre år och tre månader, både en fantastisk och kämpig tid med att finna min mammaroll. Tänker att denna lilla kille börjar bli stor och vad mycket han lärt sig på denna tid. Klart man är stolt!

Jag vill ge sonen närvaro och kunskap. Det jag kan och är duktig på: Laga mat, språk, empati, barnasinne. Det och mycket mer.

Jag vill att han ska bli en fin människa som bryr sig om smått och stort som är engagerad för det som han brinner för.

Han får bli det han vill bara han inte gör ingenting.

Jag är glad och nöjd om min familj mår bra och är lyckliga. Jag bryr mig inte så mycket om prylar och pengar. Jag är nöjd om jag har så jag klarar mig och får lite extra mys på det. Om man jobbar med det man tycker om är man lycklig sen spelar det ingen roll om man är akademiker eller inte.

Jag vill vara frisk. Det är inte mycket jag begär. Bara jag får vara kvar här med de mina och se livet fortsätta gå framåt.

Till nyår tänker jag att nu kommer ett nytt år och det kommer säkert vara en hel del uppförsbackar men så är ju livet och jag ÄLSKAR det!

Kommentera

