Stor storlek

I går hämtade jag ut paketet från OnePiece. Solkillens dress i strl. xxxxs ska passa barn från 5-6 år men den kommer användas redan nu med lite uppvikta ben. Däremot är armlängden och vidden på dressen perfekt.  Kanske en idé för OnePice att sy strl. för yngre barn? Jag tror att det skulle sälja bra.

Mycket nöjd med köpet till sonen!

Min dress däremot i strl. M som ska passa för ”höjden” 1.65-1.75 m var ENORM på mig och då är jag 171 cm lång. Baggy är okej men att det kändes som att kliva i en säck är inte okej. Nu får jag beställa den som är i strl. S som sägs passa 1.55-1.65 m. och hoppas att det kommer kännas mer mysigt än säckaktigt.

Nu ska min dress skickas tillbaka och det står på retursedeln att det ska ta 3 veckor innan den nya kommer. Jag hoppas att OnePiece visar sig vara bra och proffessionella på returer.

Jag som e-handlare och som själv haft en webbutik vet hur det ska skötas. Upp till bevis. 😉

2 thoughts on “Stor storlek

    • Jag med!!! De höll leveranstiden och det gillar vi!!! Men just när det gäller returer är ju då det visar sig om de är bra eller inte. Vilken otur du haft med det företaget du beställde från.. Sanslöst! Men sånt sprider sig snabbt bland bloggarna ska de veta 😉

Kommentera

