Julen

God mat, värme, skratt, bus, förväntningar, pirr, paket.

Julen handlar om gemenskap. Om att vara tacksam och eftertänksam.

Det finns inga rätt eller fel. Alla förbereder och firar julen på det sätt som passar dem.

 Jag gillar julen. Jag gillar julen om den får vara som jag vill: Ingen stress, inga måsten, inga duktighetskänslor.

Sonens önskelista till tomten såg ut så här:

1. Brio tåg

2. Dator

3. En mjuk kudde

4. Glass

5. Böcker

Sen var det inget mer och jag tycker att önskelistan är lagom om än lite omöjlig att uppfylla för en kille på 3,3 år som vill ha en dator. Det kommer han inte att få 😉

Det han kommer att få från mig är detta:

En riktig minidammsugare från Electrolux, Brio tåg och räls i alla möjliga storlekar (tre olika set), Bamse pysselbok, Norstedts engelska ordbok för de minsta, Stora ordboken för små tungor och en OnePiece Jump in dress.  

I år kommer vi att fira jul i huset med alla barnen och med M:s familj. Delar av min familj kommer i mellandagarna. Jag tycker verkligen julen är tid för eftertanke, tid för att vara tacksam för det man har och det man har möjlighet att få.

Tak över huvudet, kärlek, möjligheter, hälsa, arbete, friska barn, vänner, familj.

Jag önskar er alla en lugn jul med nära och kära. (Jag och sonen julen 2008)

Denna jul skänker jag pengar till cancerfonden och har några speciella människor i tanken: Min skolkamrat/kollega B som gick bort för ett år sedan i tjocktarmscancer, min farmor som dog av bröstcancer vid 49 års ålder och kärlekens mamma som efter många års kämpande gick bort för 6 år sedan i benmärgscancer. Det kan hända oss alla.

Förra året köpte jag julklappar via Webaid.

Kommentera

