Dag 8-Månadens mål

Det är sällan jag arbetar mot mål. Jag behöver varken göra det i mitt arbete och inte heller privat.

Vissa kanske skulle tycka att det är trist och innehållslöst att inte ha mål i livet men för mig personligen är det ett friskhetstecken att inte hela tiden sträva mot förändring.

Men om jag nu ska nämna något som känns bra och som jag hoppas är här för att stanna så är det träningen som jag verkligen kommit igång med med stormsteg. Nu tränar jag 4 ggr/vecka men då bara varannan vecka eftersom jag de veckorna jag har sonen vill vara med han. Träningen gör mig mer rörlig och ger mig mycket energi. Jag märker nu redan efter en månad att den gett resultat.

Sedan är det sonens sömn som börjat stabilisera sig. Från att ha vaknat runt 5 på morgnarna sover vi nu till 6.15-6.45 och han sover hela nätter i sin säng utan att komma över till oss.  För oss som alltid haft en sömnstrulare är det en ren välsignelse att det börjar bli ordning på det. Att inte få sova bra är terror.

Det var väl två ”mål” som ska fortsätta vara som de är 🙂

Kommentera

