Handla till barn

Bild från Polarn O. Pyret

Det gäller att planera inköpen. I oktober ska vinteroverallen handlas. Ve den som är ute för sent; Då är de slut!

I januari ska vårkläderna beställas. I dag handlade jag på Polarn o. Pyret de hade nyss fått in vårkläderna.

Det blev en order på 1930 kr. Vindfleece, skalbxor, ullstrumpor och skaljacka. Allt i strl 116.

Innan jag blev mamma hade jag aldrig kunnat tänka mig att handla saker så långt innan de ska användas men nu vet jag att det gäller att hugga varorna direkt när de släpps annars tar de slut och det kommer aldrig in fler under samma säsong. Likadant med skor.

Galet men sant.

Kommentera

