Möten

Jag blir alltid lika glad när jag får träffa nya människor.

Alla har en historia att berätta och många har dessutom småbarnslivserfarenhet. Det är skönt att prata med andra som är en bit längre fram i livet än man är själv. Det finns en tid då jag kommer vilja dra tillbaka klockan och få tillbaka min viljestarka stora lilla treåring.

I går var jag på ett hemförsäljningsparty och träffade ett härligt gäng på sju tjejer i blandade åldrar.

Jag var yngst och den äldsta var 65 år.

Två av kvinnorna hade bestämt sig för att förverkliga sig själva på äldre dar.

Den ena hade fyra barn och arbetade som sjuksköterska men studerade nu till socionom.

Den andre hade alltid velat ta mc-kort och hade börjat övningsköra vid 45 års ålder.

Jag blev otroligt inspirerad av att höra om deras liv och deras val de gjort genom åren.

Det som gjorde mig glad och stolt var att båda kvinnorna berömde mig för att jag ger så mycket tid till mitt barn.

De ångrade både två att de satt karriären före sina barn då barnen var små och som ena kvinnan sa: ”Den tiden kommer aldrig igen.”

Alla möten med människor ger mig någonting och i går fick jag känna att det alltid finns en möjlighet att finna nya vägar i livet på alla sätt och vis.

Kommentera

