Sms rapport

I morgon får jag hem sonen. Veckorna kan aldrig gå tillräckligt fort. Jag saknar han alltid och undrar om man någonsin vänjer sig att inte ha sitt barn hos sig hela tiden? Nu har jag det iofs bra då jag vet att sonen har en toppenpappa så jag bär iaf inte på någon oro.
En sak som jag är glad för är att jag och pappa M har sms och telefonkontakt med varandra den veckan vi inte har sonen hos oss. Denna vecka har det avhandlats både glädje och ilska. Ilskan för att sonen flera gånger i rad kommit hem både till mig och M med intorkat bajs i rumpan, alltså; Man torkar inte vårt barn ordentligt efter ett toalettbesök trodde vi. Än värre var svaret vi fick när vi tog upp det med personalen: ”han kanske går i väg själv på toaletten utan att vi märker det?” Ni förstår. Orkar inte skriva allt som sades men ett mail till rektorn (semester) blev det och det är OACCEPTABELT att en 3,5 åring går själv på toa och gör nummer två!!! Nåja kommunala förskolor…
Det andra var mycket roligare: sonen har vaknat 5 dagar i rad med torr blöja. Hans egen observation av det hela:”det gäller att hålla sig pappa. Jag är en stor kille nu!”
I morgon kommer trollet hem till mig. Jag som kämpar mot en ond öroninflammation. Sonen får gå på förskolan och jag ska vara hemma och bli frisk innan jag går till jobbet.

Kommentera

