Sjukåret

Vi har varit förskonade bra länge men sedan i höstas verkar det som att baskeluskerna och virusen bara går runt, runt, runt hemma.

Jag har hostat och rosslat till och från och gott på Coccilana. Sambon fick dubbelsidig öroninflammation och trumhinnorna sprack på båda sidor. Feber och elände.

För två veckor sen fick jag öroninflammation och feber och var helt slut. Antibiotikakur på det men jag hostar än…

Solkillen har varit röd i ena örat sedan en månad tillbaka men vi fick ingen antibiotika utan rådet att ge alvedon.

Feber och öronont till och från. Vi har bara väntat…

I går fick exmaken hämta sonen från förskolan då liten hade feber och ont, ont, ont i örat.

Nu fick jag sms från pappa M att liten kräkts i natt av ren smärta och att örat värkt så det bara varit tårar (mammahjärtat värker över att inte vara där) i dag har de tid på Martina så jag hoppas att de kommer därifrån med antibiotika så vi får bukt på örat en gång för alla.

Jag är trött på att jag och sonen avlöser varandra med sjukdagar. Jag vågar inte ens titta in i lönesystemet för att konstatera att jag antagligen vabbat och vammat (vård av mamma) mer än jag arbetat. Hade jag varit min chef hade jag varit skitförbannad.

Vi hoppas på en frisk vår och en härlig sommar. NU FÅR DET RÄCKA!

One thought on “Sjukåret

  1. Nej, chefen är nog van vid sjuka småbarnsmammor, tror du inte det? Det är ju en sån kort men intensiv period av livet man håller på så här. Så säger min chef iaf, jag skickar vidare det som pepp! Jag lider verkligen med Isak idag, fy fan för öroninflammation, det är ju bland det mest smärtsamma man kan ha.

    Den här vintern är verkligen galen… 2 lunginflammationer, magsjuka, influens för alla tre osv. osv. Nu ser vi fram emot en solig och härlig vår tycker jag, kanske ska du och jag passa på att besöka en uteservering när dom öppnar *visualiserar*.

    Stor kram finaste du!

Kommentera

