Delat ansvar

Solkillen hämtas från pappa M och har feber än.

Jag ser vabbveckan framför mig och alla papper som blir liggande. Hamnar efter och lönekuvertet tunnas ut.

Jag vet att jag inte kan påverka när sonen blir sjuk men ärligt talat: Det HAR varit FÖR MYCKET sjukt ett tag nu och jag är trött på det. Inte alls trött på att vara hemma med sonen men TRÖTT TRÖTT TRÖTT på att han inte får vara pigg och kry. Vara på förskolan med kompisarna och leka och lära.

Sambon erbjuder sig att vara hemma med sonen måndag och onsdag så jag i alla fall kan arbeta två dagar denna vecka.

Det är guld värt!

Mina barn och andras ungar stämmer verkligen men när sambon och sonen nu fungerar ihop ger jag dem en chans att vabba .

I morse när jag gick hemifrån vinkade sonen glatt från soffan och jag frågade: ”Ska det bli mysigt att vara hemma med M i dag?” Då log han och sa: ”Jaa mamma!”

Klart jag är lite nervös hur det går för dem men de är värda en chans i lugn och ro ❤

2 thoughts on “Delat ansvar

  1. Hear hear på det där med friskheten! Håller tummarna för er. Vilken superman du har, njut av avlastning! Själv får jag denna v lön för en veckas vab och två sjuk själv, på en månad…

Kommentera

