Ända fram till påska..

Senaste tidens förändringar i kosten har gjort att jag aldrig är sötsugen (förut hände det en gång i månaden) och inte alls är sugen på kolhydrater som jag kunde bli förut. Fettsuget som jag kunde känna vet jag nu är ett kolhydratssug. Inte alls sunt!

Det är härligt att känna sig stark och opåverkad av det jag stoppar i mig. Detta är verkligen som en detox och jag känner det i hela kroppen.

Nu nalkas påskmat och för mig innebär det mycket ägg, fisk och kött. Vin unnar jag mig så gärna så.

Och givetvis är äggen från frigående höns , närproducerade och ekologiska!

Jag skippar potatisen, påskgodiset, rödbetssalladen, ölen och snapsen.

I dag vankas besök på kollon som ska öppnas upp för försommaren. Solkillen ska sova hos mormor och jag ska ha egentid med bok och ett glas vin. I morgon kommer delar av familjen hem till oss och sen blir det påsk hela helgen lång.

Önskar er alla en underbar påsk och hoppas ni får ledig tid med nära och kära.

Kommentera

