Efter träning

Efter tre månaders ganska intensiv träning börjar träningen ge synliga resultat. Jag har en liten bräda på magen och både biceps och triceps har växt till sig. Jag är pigg och gladare.

Jag har ett mål med min träning men det tänker jag inte avslöja än.

Startvikten var 56 kg och nu väger jag 59,7! Jag är fast och stark vilket är en härlig känsla.

Har nu testat lite olika proteindrycker efter träningen och nu har jag fastnat för Wnt´s ”Female Recovery” som även innehåller kolhydrater.

Köpte den på hälsokosten för 199:- och den räcker 1 månad om jag kör tre pass i veckan.

Jag blandar med mjölk 2,5 dl och 1,5 skedar pulver och dricker direkt efter passet.

Smakar lite jordgubb men inte alls för sött vilket jag gillar.

Detta pulver innehåller bara fruktos och inget suckralos eller aspartam och det var en förutsättning för att jag skulle köpa produkten. Tyvärr är det dåligt med produkter på marknaden som är utan just sötningsmedel.

Min favoritdryck som jag kör innan pass är denna:

2 äggvitor

1 banan

1,5 dl lätt kesella

2 dl lättmjölk (alt. sojamjölk)

frusna bär efter smak.

Så mättande och energigivande.

Givetvis äter jag ordentligt och nyttigt och ger min kropp all det bränslet den behöver 🙂

Morgonträning är min favorit. Att ladda för dagen kl. 6 på gymmet ger sån kick! Nu när Solkillen dessutom godkänt Mini Sats är det bara att köra på! 😉

Här är lite information om produkten:

Female Recovery

Återhämtningsprodukt utvecklad för tjejer

WNT’s Female Recovery är en utmärkt återhämtningsprodukt speciellt framtagen för tjejer som idrottar. Den innehåller protein från både vassle och soja och en blandning av kolhydrater som är anpassade att intas efter träning.

  • Förbättrad återhämtning
  • Minskar muskelnedbrytning
  • Inget sötningsmedel

Female Recovery är helt utan artificiella tillsatser som sötningsmedel, smakämnen, färgämnen, konserveringsmedel och fyllnadsmedel och finns i två härliga smaker; Blåbär-Yoghurt och Hallon-Lime. En burk Female Recovery räcker i en hel månad med tre träningspass per vecka.

Berikad med

Female Recovery är berikad med rosenrot för ökad fysisk prestation samt grönt te, L-karnitin och alfaliponsyra. Dessutom får du 30% av dagsbehovet av vitaminerna B12, C, E och folsyra samt mineralerna järn och krom.

6 thoughts on “Efter träning

  1. Det kanske vore något att satsa på, jag känner att jag skulle behöva en proteindryck vissa dagar när allt gått i ett. Mest för att snabbt fylla på bränslet så man orkar laga mat om du förstår hur jag menar.. Men är det för sent att dricka den ca 1,5 timme efter träning tro?

    • Ja den är bra för att fylla på depåerna och ger snabb återhämtning men jag tror att 1,5 timmar efter är för lång tid. Man ska ju ta den direkt efter 😉

      • Då hoppar jag över det alternativet 🙂 Det tar nästan alltid 1-1,5 timme innan jag får i mig något efter träning eftersom jag har min ”träningskompis” att sköta om innan jag sköter om mig själv 😉

      • men hinner du verkligen inte ha med dig en flarra och dricka precis när du är klar? Det gör ju jag och det funkar 😉

Kommentera

