Min stora lilla kille

3, 8 månader i dagarna.

” Åh mamma, tack för att du köpt ett fint hus till mig. Jag älskar dig mamma! När ska vi flytta till vårt nya hem? Där ska vi alla bo tillsammans. Tack mamma!!”

Denna vecka samsover vi. Tätt, tätt intill och det lindrar min smärta på det sättet att jag får positiv energi.

Jag är helt slut. Har så ont att jag knappt orkar. Nu är det mellan mig och tankarna det står. Jag ska klara detta!

Jag är glad att jag lärt sonen att ha empati och medkänsla.

I går fick jag Bamsemassage och efter det sa sonen: ”Nu känns det lite bättre mamma”. Via min smärta lär han sig förhoppningsvis att livet kan vara annorlunda ibland och att man ska måna om att vara frisk.

När vi lagt oss i sängen och läst klart de vanliga tre sagorna blev jag överröst med pussar på pannan och orden:

”Jag har två familjer. Mamma och M med R och E och sen har jag pappa. Jag älskar er mamma”.

Det är bara så bra som det kan bli.

Kommentera

