Reservförskolan

I morse lämnade jag Solkillen på extraförskolan.

Hans förskola har stängt pga planeringsdagar och all ord. personal arbetar med det.

Jag har varit lite orolig för hur det ska gå att lämna på en annan förskola men insåg att jag inte kan vara borta obetalt från jobbet i två dagar.

Väl i hallen var han lite blyg och jag fick gå med han in i matsalen för frukost. Han kände igen några av sina kompisar och en vikarie som de haft förut.

Det som alltid förvånar mig är att ingen möter barnet i hallen.  Det tycker jag är grundläggande.

Jag ska ta upp det med personalen vid vårt utvecklingssamtal. Alla barn är inte lätta att lämna och vi som gått från svåra, jobbiga, ledsna lämningar vet ju hur det är.

Jag vet att sonen har en fin dag på den tillfälliga förskolan och att han säkert fått uppleva många nya saker. 🙂

Kommentera

