Höst

Vintern låter sig hållas och jag kan inte annat än att vara nöjd. Jag är ingen vintermänniska trots att jag är januaribarn.

Vi slipper skotta snö och packa på overaller och tjocka mössor. Skönt! Dock saknar jag lite att leka i pulkabacken men jag vet ju säkert att snön kommer förr eller senare 😉

Isak är nu 115 cm lång och väger 23 kg. En glad och nyfiken kille som skriver mer och mer och läser enklare ord. Han pratar ofta om när han ska få börja skolan och lära sig saker men har mycket spring kvar i benen så jag är glad att det är två år kvar.

Vi gör mycket tillsammans hemma som att lag mat, städa och tvätta.

Min känsla som jag hade då Isak var yngre, att inte hinna med, är helt borta sedan ett år. Den trots som är är hanterbar och han ”busar” aldrig och har aldrig heller gjort.

Tack för det säger jag som har haft en sömnstrulare, det räcker liksom.

Sömnen fungerar toppen. Isak somnar i sin säng efter sagor runt 19-19.30 på kvällarna och kommer över till oss runt 2-4. Sen sover han tills klockan ringer.

Om han däremot får sova middag av nån anledning är han uppe längre och vaknar lika tidigt ändå…. Alla barn är olika.

Vi har det bra och harmoniskt och det är så skönt att ha en kille som kan förmedela vad han vill även om det också leder till diskussioner ibalnd.

”Mamma, jag vill göra det här och du är dum nu.” Får jag ofta höra vid motstånd. Jag svarar oftast: ”Ja jag förstår att du tycker det men nu är det så…”

Jag mår bättre sedan jag började äta betablockerare, två migränanfall på tre veckor. Heja heja.

Jag hoppas att ni alla har en behaglig förlängd höst.

Vad gör ni för att lysa upp de mörka kvällarna?

One thought on “Höst

  1. Härlig rapport, fina Isak. Här har du en till som tillber vädergudarna varje dag. När snön kommer blir jag isolerad, längtar inte.

    Vi tänder en massa ljus, kollar tv serier på datorn och tar varma bad. Jag älskar ju innemys så det passar perfekt.

Kommentera

