Saker han säger

När ett barn uttrycker känslor kan idet inte bli annat än ärligt.
Solkillen är en känslosam varelse och också en tänkare. På gott och ont.
I går när vi läste ”Året runt med Rut och Knut” och skulle läsa om juni fanns det ett kapitel som hette ”blomsterspråk”.
Två av blommorna var förgätmigej och ros.
Jag läste för sonen att om man ger en förgätmigej till nån betyder det ”jag ska aldrig glömma dig” och om man ger en ros betyder det ”jag älskar dig”.

Vi läste vår god nattsaga och pratade om dagen som vi brukar.
När jag tror att sonen somnat vänder han sig om mot mig i mörkret och klappar min kind med sin lilla hand och säger: ”mamma, jag ska ge dig två blommor. En förgätmigej för jag ska aldrig glömma dig och en ros för jag älskar dig!”

Jag lovar att mitt hjärta blev så varmt som det bara kan och jag fällde en (gravidhormonell) mammatår.

Saker att minnas och plocka fram vid trots och mindre bra morgnar. 🙂

One thought on “Saker han säger

Kommentera

