Trotsa kroppen

Jag är trött just nu och värken pockar på men jag vet också att jag kan påverka mycket med mina tankar.
Jag måste hålla igång i lagom tempo för att inte bli passiv och med det få än mer ont. Det är en svår balansgång.
Men visst är det så att vissa dagar är det omöjligt att göra nåt alls för att det helt enkelt gör för ont, då får jag bara vila. Annat vore dumt.
Men i dag är en sån dag när jag känner att jag måste göra det som är planerat för det ger också så otroligt mycket energi.
Jag ska ut och äta med tjejgänget.
Så trevligt ska det bli!
Vi bokade bord för tre månader sen på en populär rest. i stan och de har SÅ god mat och härliga drinkar.
Jag ska njuta av fruktdaquiries och se på när tjejerna fyllnar till 😉
Det är en svår balansgång att leva med en kronisk värksjukdom men det viktigaste är att ibland trotsa hjärnan som kanske egentligen inte orkar.
Jag kommer antagligen vara helt slut i morgon och en dag till efter det men det har jag lärt mig att det är det värt.
Och tro mig… Det är inte ofta jag går ut. 🙂

Kommentera

