Snart

Halvtid med bebisen i magen och jag kan bara konstatera att det går mycket fortare denna gång.
Det är säkert för att man redan har ett barn och fokus finns inte bara på magen.
Däremot längtar jag på ett annat sätt ni för vi är en stor familj som längtar: förutom mamma och pappa så är det TRE syskon som längtar efter syskonet.
Vi är beräknade till den 8/12 enligt UL men nu är remiss skickad för samtal om snitt. Jag tänker inte ens utsätta min kropp för att testa en vaginal förlossning när risken är stor att min redan onda kropp får mer problem. Nu har jag lyssnat och tagit mig till det förlossningsläkaren sagt och vad min egen läkare och jag diskuterat.
Bebisen har tagit slut på allt mitt järn så jag har just nu järnbristanemi.
Feritininvärdet var på 17 och HB 103.
Måste få upp värdena nu för att må bra.
Går just nu med huvudvärk och har tungt att andas. Känns som musklerna är spaghetti.
Bebisen mår iaf superbra och runtinultraljudet gjordes nu 18+6 och det var en fin bebis så klart som vi fick se. Vi längtar efter vintern 🙂

20120715-113609.jpg

5 thoughts on “Snart

  1. Nej, du ska inte ens tänka tanken på vaginalt! Dels med värken, men också för att du redan är snittad. Jag hade flera skäl till varför jag skulle snittas och efteråt har jag dessutom fått veta, att med den foglossning jag hade, så hade en vaginal förlossning kunnat göra att de olika delarna i bäckenet försköts och sedan hade de kunnat läka ihop och fastna i fel läge, med livslång värk som följd. Jag har fått en bäckenskada efteråt pga en klantig massör/kiropraktor (3 år sedan och jag har fortfarande inflammation i höften och måste vara försiktig med hur jag sitter) och innan det var tillrättat hade jag så fruktansvärt ont och mådde konstant illa, så jag är enormt glad för min sjukgymnast som rättade till det!

  2. Ja, usch för järnbrist. Jag hade 6 i s-ferritin när de ÄNTLIGEN lyssnade på mig. Inte konstigt att jag var halvt svimfärdig för jämnan och knappt orkade hålla händerna på ratten när jag körde.

    Usch och blä, hoppas det stiger fort för dig så du slipper må sådär!!! ❤

    • Nu minns jag det! Vad fick du för behandling och hjälpte det? Hur lång tid innan du hämtade dig? Just nu blir jag trött i musklerna av att skriva detta för att inte tala om att ta sig upp för trappen hemma… Uppgiven

      • Jag åt nog fyra järntabletter om dagen i typ två veckor och det blev mycket bättre. Sen behövde jag ”bara” äta en eller två för att hålla det på en okej nivå.

        Håller tummarna för att din kropp kan ta åt sig järnet lika snabbt som min. Det är hemskt att vara så svag när man dessutom har en lite större att ta hand om!

Kommentera

