Lördagsnöje

I dag sken solen och krispig höstluft känns äntligen. Jag älskar hösten.
Den är så kravlös på nåt sätt: inga måsten, grillkvällar och semesterresor.
Förstå mig rätt men hösten är en tid för återhämtning.
Välbehövligt!

I dag vaknade jag och hade så ont i ryggen så tanken på lek i lokala parken kändes helt otänkbart.
Solkillen var det fullt ös på så jag bestämde mig för att åka till ett lekland som ligger i närheten: Det blev en hit!
1,5 timmes lek för en kille som var helt genomsvettig när vi var klara.
Han skulle kunnat vara kvar hela dagen!
Jag försöker alltid leka ute varje dag med han även om han varit en heldag på förskolan. Ibland orkar han inte och då säger han det själv.
Skönt när de är så stora att de i vissa situationer känner vad som är bäst.
Men som sagt: i dag blev en innedag som var välbehövlig för oss båda.

I morgon väntar lek med en av kusinerna och sen simskolan som vanligt på söndagarna.

Kommentera

