Höstmys

Sonen går på förskolan denna vecka med. Jag skulle inte orka stimulera han tillräckligt här hemma och jag är ju sjukskriven grav. ut så jag passar på att vila medan tid finns.
Jag lämnar innan samlingen kl. 9 och vill gärna hämta strax efter mellis men det blir vi ofta två om.
Sonen trivs på fritidsavd. där de är just efter mellis till stängning så jag får nöja mig med att hämta hem han vid 15.45.
Vi möts halvvägs.

I dag hade vi bestämt att vi skulle hälsa på vänner efter förskolan så jag hämtade redan vid 13.40. Sonen i familjen är ett år äldre än min son och de går på samma skola.
(Där Solkillen går finns en barngrupp med 17 barn mellan 3-5 på tre pedagoger, en förskoleklass med 12 barn på en pedagog samt 1-6 (fast det heter annorlunda på Montessori) alla är i samma lokaler fast de har gott om utrymme allesammans. Eget kök mm. Nu fastnade jag i parentesen..)
Pojkens mamma och jag umgicks som tonåringar och har fått kontakt igen sen vi bytte förskola och det roliga är att hon fick sitt tredje barn för tre veckor sen. Så vi ska försöka hänga tillsammans under mammaledigheten.
Killarna leker jättefint tillsammans och mamman är en sån enkel, härlig tjej.
Vi kommer bara kunna vara tillsammans, trötta eller pigga 😉
Vi fikade och pratade bebisar och jag fick gosa med hennes lilla fina tjej.
Det gav en härlig boost för dessa sista 28 dagarna.
Jag uppskattar verkligen de fina vännerna jag har i vårt liv som jag kan dela mammaskapets alla sidor med.
Alla har sina egna fina sidor och de är
Guld värda.

Kommentera

