Julen

Jag längtar så till julafton i år då vi har alla barnen hemma och vi dessutom får sällskap av min yngre bror med familj.

Vi kommer ha huset fullt med barnröster och bus. Finns det nåt bättre?

I vår familj kör vi alltid knytis eftersom alla gillar att laga god mat.

Julklappar till barnen är givet men vi sätter en gräns för hur mycket klappen ska kosta. Ingen av oss har ett behov av att bräcka varandra och se vem som köper dyraste sakerna.

Till de vuxna brukar vi köra julklappslotteri och det är alltid kul att se vad alla köper och vad man själv lyckas få.

Att lillbebbe är hos oss till julen känns helt fantastiskt även om detta lilla pyre inte kommer veta alls vad som sker men det känns som att vi kommer vara kompletta i år.

Jag önskar mig en värmedyna till min stundtals ömma kropp. Julklapparna till sonen blir legoset, BRIO-builder och Pokemonkort/ album som han så längtat efter att få.

Jag vet inte alls vad jag ska köpa till maken men en mysig tröja brukar gå hem. Till tonåringarna handlar maken, han har bäst koll på vad de tycker om.

God mat, lugn och ro och trevligt sällskap det är vad julen ska vara för mig.

Hur ser er jul ut?

Kommentera

