Smärtlindring

Var på spec. MVC i går för kontroll och läkaren var väldigt förstående för min värk och hur pass tungt det är just nu.
Jag känner mig stark men bröt ihop lite där hos henne och det tycker jag är lite pinsamt, men läkaren förstod verkligen och sa att det inte alls är läge att bita ihop och ha onödigt ont i leder och bäcken mm. just nu.
Med tanke på den korta tiden som är kvar är det inte läge att plocka ut bebis tidigare och jag vill ju inte det på ett sätt men på ett annat vill jag bara ha bebis här och slippa den extra tyngden som graviditeten innebär.
Jag fick Citodon utskrivet och det påverkar inte barnet alls.
Viktigast just nu är att jag orkar denna sista tid och inte blir helt utsjasad av värken.
Jag vet ju att jag ändå kommer vara slut efter snittet och när bebis är här.
Ctg fick de ta om två gånger då liten bara busade runt där inne och de fick ingen bra kurva på henne. Men tillslut var de nöjda. Jag har en hel del sammandragningar men är inte alls på g på nåt sätt.
Jag hade protein i urinen denna gång men blodtrycket på 110/75 så inget tecken på havandeskapsförgiftning.
Vi fick en uppföljningstid om en vecka och då ska vi ha en ny diskussion om hur jag mår. I dag är det 16 dagar kvar till snitt och jag vet att varje dag som bebis är i magen är bra för den men nu har jag överjävligt ont så jag är glad att jag fått citodon.

Kommentera

