Tremånaders

Så var det dags för skruttans första vaccinationer.
I går åkte vi buss till BVC och väl där vaknade bebis och var på strålande humör.
Vår lilla tjej har inte gått med av sista tidens återkommande öroninflammationer och diarre, skönt.
Hon väger nu 5710 gram och är 60 cm lång.
Vi har verkligen kämpat på med matningen under en månads tid och det visade sig vara värt varenda minut!

Jag hade begärt att båda sprutorna skulle ges samtidigt och det hade sköterskan Anne fixat.
Jag vill inte utsätta henne för två olika stick och det visade sig fungera bra att ge båda samtidigt.
Hon gallskrek i ungefär 3 sekunder men sen blev hon lugn igen och inga tårar kom.
Jag och Anne bestämde att även vid femmånaders vacc. ska dem vara två, det känns bra!
Bebis blev jättetrött av sprutorna och somnade direkt när jag lade ner henne i vagnen.
Vi gick hem i gråvädret, jag med ljudbok från storytel och hon nedbäddad skönt.
Det blev en frisk promenad på 4 km.

En bra dag trots sprutorna och trött är hon än.

Kommentera

