Helg utan krav

Från stort fristående hus med står tomt, buskar, planteringar och träd. Visst saknar jag mina odlingar och bär och fruktträden men tiden jag nu har över för annat är guld värt!
Vi valde att flytta till nybyggda BR-radhus i mitten av förra året och flyttade in i mars i år.
När bebis i magen var ett faktum insåg vi båda att tiden inte skulle räcka till allt.
Nu slipper vi renoveringar, yttre underhåll och oro för när saker ska rasa (i alla fall i några år).

Så kom första riktigt varma sommardagen i dag. Jag och mini var uppe första rundan vid 6 och storebror kom upp vid 7.15. Kan knappt tro att han äntligen sover bra!
Jag och Alice somnade om igen vid 8 och sov till 10. Då hade grabbarna redan gett sig ut för att köpa glass.

Vi tog oss ut i nyanlagda lekplatsen där det redan var fullt med barn och föräldrar. Jag älskar verkligen vårt område. Så härligt med alla barnfamiljer.
Än har inte vårt gräs blivit något att sköta om och de planteringar jag gjort i krukor och kärl växer som smått och kräver bara vattning vilket naturen skött själv senaste dygnen.
Efter grillunch tog vi en promenad ner till ett av tre lokala bad med fin sandstrand och lekplats.
Isak ville bada så det blev premiär i kalsongerna! Så kul att se att han simmar i år.
Alice sov i vagnen sin vanliga lilla 15 minutare.
På vägen hem plockade vi sommarbukett och Isak och jag pratade om allt mellan himmel och jord som vanligt.
Nu är vi på veckans sista simning.

Vi har haft en fin helg med mycket sömn och absolut inga måsten.
Precis som det ska vara.

20130602-174308.jpg

20130602-174318.jpg

Kommentera

