Namnsdag och tandagnisslan

20130623-211351.jpg

20130623-211356.jpg

20130623-211413.jpg

I dag hade mini sin första namnsdag och det firade vi med tårta!
Min mamma och storebror med familj kom på besök spontant så det passade sig väl att fika med tårta.

Alice är nu snart sju månader och extremt mammig och har börjat bli blyg. Hon kan också bli rädd för okända eller de hon inte träffar ofta.
I dag kom storebror Isak hem och det är alltid kul när brorsan kommer hem.
Jag blir givetvis hel när båda mina barn är hemma.

Isak gillar att spela spel och i dag lade vi vägmärkespussel som han tycker är väldigt roligt. Mer kul nu när han läser och kan klura mer själv på vilket märke som tillhör texten. Han är finurlig och försöker lura mamma då och då också 😉

I kväll skulle maken försöka lägga mini när hon skulle sova men se det gick inte. Hon skrek i högan sky och hulkade.
Jag fick överge läggningen av Isak och sätta på en cd-saga och ta över. Såna tillfällen jag är tacksam att han är så pass stor som han är och klarar sig själv och inte skriker efter mamma.
Alice lugnade ned sig direkt när jag kom.
Ja ja. Bara att gilla läget.
Nu ska jag njuta av en god natts sömn.
En vecka med sonen nu innan han har semester med pappa M i två hela veckor. Kommer bli tomt.
God natt på er!

Kommentera

