Tygblöjor?

Har länge funderat på att testa tygblöjor på Alice. Insåg häromdagen åter igen hur mycket blöjor soptunnan är full av. Sen kommer tankarna på hur det egentligen ska gå till att tvätta dem och förvara dem men så kommer jag på att vi ändå ju tvättar ca. 4 maskiner per dag och att ett par tygblöjor till varken skulle göra till eller från.

Jag kikade runt på nätet och hittade denna leverantör. Är sugen på att testa ett startkit

Bild från Imsevimse.se

(bilder lånade från Imsevimse) Det jag gillar med deras sida är att man kan läsa myter och sanningar om blöjorna och det fick mig att bestämma mig för att vilja testa.

Jag skulle vilja ge Alice möjligheten att slippa plastblöjor och bli torr tidigare och bidra till en bättre miljö.

Vågar inte ens tänka på hur mycket blöjor vi slänger på en månad…

3 thoughts on “Tygblöjor?

  1. Kolla in gDiapers, det är hybridblöjor som man både kan använda som tygblöjor samt med ett inlägg man kan slänga (smart när man är iväg). Finns här hos snälla, gulliga Maria som säkert svarar toppen på alla frågor: http://www.millyomolly.se/

    Jag har provat lite äldre modeller av Imse Vimses blöjor och gillar de inte helt, dels finns det så mycket snyggare/roligare mönster på andra märken och dels är de så himla bylsiga och inte så fina på tycker jag 😛

    Jag är även kär i MannaMaa’s tygblöjor, har en riktigt tygblöja och tre par trainingpants därifrån. De är HUUUUR mysiga som helst, och snygga. Finns här: http://www.iita.se/

    Tipsar, tipsar 😛

Kommentera

