En lugn dag

Det blev till att sova 8.40 i morse då skruttan valde att äta tre gånger i natt. Således var både hon och jag trötta. Det är första gången vi är uppe en helg efter pappa 😉
Förmiddagen pysslade jag lite på tomten medan maken åkte på fotbollsmatch (ja sommarledigheten från fotbollen är snart över, jag fasar)
Jag och Alice skruttade bara runt här hemma och jag hittade en receptbok med bröd i som jag glömt var den låg. Fick sån lust att börja baka eget igen men tiden räcker inte riktigt till just nu.
När Alice sovit sina 30 minuter var det dags för lunch och då kom maken hem.
Vi gav oss iväg till Nynäshamn och tog en promenad vid havet och avslutade utflykten med räkor, aioli och bröd från rökeriet nere på bryggan.
Alltid lika trevligt.
Väl hemma badade jag och Alice i den nya plaskpoolen och plockade smultron som hon fick premiärsmaka. Väldigt lite men ack så gott.
En övertrött tjej kraschade åter igen i vår stora säng och jag passar på nu 19.30 att lägga mig bredvid henne och läsa den fantastika boken ”En man som heter Ove”.
Hoppas på att denna natt inte blir så upphackad som föregående.

20130713-192912.jpg

Kommentera

