Göteborg

Jag har inte skrivit på några dagar då vi verkligen haft semester. Vi åkte till Göteborg och bodde i min pappas lägenhet mitt i stan.
Bilresan ner gick väldigt bra trots att jag satt bak i mitten. Med tre barn varav två sitter i bilbarstol blir det trångt!
Alice var väldigt duktig måste jag säga.
Ett stopp ner och två stopp hem.

Liseberg var ju absolut den största upplevelsen för oss alla då Isak storebror i år fick med mig och storebror R som ledsagare. Det innebar att vi fick armband som innebär att vi åkte med Isak utan kostnad och att vi slapp stå i kö utan gick in via utgången. Denna fantastiska möjlighet erbjuder Liseberg sina besökare som av olika skäl inte kan stå i kö och sonen med sina neuropsykiatriska funktionsnedsättningar adhd och autismliknande tillstånd klarar Inge köer med mycket människor och ljud och har inte heller tålamodet att stå still i en kö.
Så i år fick han åka alla saker som han andra år på Liseberg själv valt bort att åka pga mängden människor i kön.
Jag skrev ett tackmail till Lisebergs gästservice för att hela dagen verkligen blev så fin för oss alla genom att de erbjuder detta.

Vi åt gott och hängde en kväll med pappa och hans fru på deras stuga. Hade handlat med oss kräftor ner från Väderstad, de absolut bästa kräftorna i hela Sverige!

Nu är det sista helgen tillsammans hör hemma innan semestern är slut. Maken börjar jobba på måndag och Isak på förskolan igen.
Jag och Alice hänger hemma två veckor till, sen börjar jag arbeta två dagar i veckan den 12/8.
Ska bli skönt.

20130727-204138.jpg

20130727-204148.jpg

20130727-204157.jpg

Kommentera

