Besök hos gamlingarna

I dag åkte jag och Alice till min mamma och sedan tog vi en promenad över Skogskyrkogården till min mormor och morfar som bor i Hökarängen.
Det är så kul att se Alice tillsammans med gammelmormor och gammelmorfar men allra roligast är att se hur de piggnar på sig och busar med henne. Barn kan göra under på många sätt. Min morfar är 87 och min mormor är 88 år. De är pigga i huvudet och det är jag glad för.

Vi fikade och pratade som vanligt om allt mellan himmel och jord.
Min morfar har alltid mycket att berätta om hur det var under hans barn och uppväxtår. Jag hoppas jag kommer komma ihåg mycket och kunna berätta för barnen. Ett släktträd från morfars och mormors sida har jag fått för många år sen så det ska kompletteras med alla nu levande.
Jag har alltid varit intresserad av mitt ursprung så jag vill ge med det till mina barn.

Vi träffade dem sist på midsommarafton och nu händer det ju mycket i utvecklingen för Alice.
Mormor och morfar tyckte hon hade blivit så stor så 😉

Hon är vänligt intresserad av att testa att resa sig upp mot soffkanten men hon är inte ens i närheten. Men det ser väldigt roligt ut när hon sitter där och jollrar och sträcker sig upp.
Nu tar hon sig ner på golvet från sittandes och ålar på bra. Man riktigt ser hur hon kämpar.
Inte alltid lätt.

Vi har haft en toppendag med min mamma och jag är så glad att båda mina barn älskar henne lika mycket som jag.

20130801-213501.jpg

20130801-213507.jpg

20130801-213512.jpg

Kommentera

