Tillbaka på jobbet

I dag var jag så tillbaka på jobbet.
Vilken känsla.
Jag har inte alls haft separationsångest från Alice utan bara sett fram mot att få komma igång igen med att arbeta.
Nu arbetar jag bara två dagar i veckan klockan 8-15 men ändå att få vara bara jag på mitt jobb, få lite stimulans på annat sätt än att vara med bebis, äta lunch i hela 45 minuter och träffa andra vuxna.
Lyx!
Att också spara två föräldradagar varje vecka är inte helt fel.
Maken är givetvis hemma med bebis men då han har eget företag så tar han inte ut några dagar alls.

Tillbaka på jobbet hade jag inga koder kvar, min bärbara PC hade skrotats och jag skulle kvittera ut nycklar.
Hela dagen har spenderats med kontakt med IT support, uppstart med chefen och alla lärarkollegor och en hel del administration.

Jag trivs väldigt bra på mitt jobb, har snart 10 års jubileum på skolan och tänker inte röra på mig därifrån om jag inte blir uppsagd pga besparingskrav.

Det var riktigt härligt att se vår lilla tjej vinka hej då till mig i morse och lika härligt att se henne le och sträcka armarna mot mig när jag kom hem.
Maken har haft en dag som varit minst sagt aktiv med henne då hon nu kryper och kommer säkert somna gott i kväll.
I morgon ska jag vara hemma igen och vara föräldraledig.
På onsdag är jag tillbaka på jobbet igen med en bärbar MAC. 😉

20130812-182902.jpg

20130812-182911.jpg

Kommentera

