De växer…

Oj oj oj. Dottern drar nu strl. 80 och sonen 134/140. Jösses! Var inte båda jättesmå nyss? 😉
Denna månad blir en riktig snålmånad för de flesta tror jag, i alla fall för oss med växande barn.
Sonen har ingenting till hösten.
Jag har sonderat second hand affärerna här hemma men i hans strl. finns inte mycket som är i fint skick längre då sexåringar tenderar att slita ut kläder.
Vi behöver köpa: regnset, stövlar, höstskor, höstjacka (typ softshell) hade en Everest förra året och en Kaxs från Lindex som jag var mkt nöjd med.
Överdragsbyxor och sen alla vinterkläder!
Allt som jag rensat ska jag lämna till kvinnojouren förutom en jacka som jag ska sälja.
Var köper ni era barns kläder?
Tips mottages tacksamt!

2 thoughts on “De växer…

  1. Åh vad jobbigt det är! Jag måste också uppdatera garderoberna ordentligt… Lilla A drar samma size som Melker haft precis (och delvis har ännu). Vill du att jag ska kolla om något kan passa henne?

    I år köper jag stövlar av märket Crocs till Melker, ska vara suveräna http://www.crocs.se/crocs-kids-handle-it-rain-boot/12803,sv_SE,sp.html?intid=upsell1_handleit

    Vinteroverall blir från Kappahl, prisvärd. M är ännu för liten för Alfreds gamla är jag rädd. Regnset köper vi ofta ett från Kappahl i galon men även Everests tvådelade regnset är grymma tycker jag.

    Vanliga kläder tycker jag att Pomp Deluxe är överlägsna i kvalitet och sällsynt fina kläder för pojkar har dom ju också. Jag köper även en del basplagg från HM, långärmade t-shirts osv.

    Vinterskor har vi haft från Timberland ett par år och har varit mycket nöjda. Kostar ca 700 från Stadium, har hållt både värme och fukt borta trots tuffa vintrar. Enklare överdragsbyxor tycker jag funkar ypperligt från HM.

    Puss på dig!

Kommentera

