Höst och skolstart

I morgon är det dags att gå på upprop med sonen i förskoleklass.
Vad har hänt med dessa år?
Isak fyller 6 år snart och han ser så fram mot det.
I ett helt år har han önskat sig ett kalas på lekland och i år bestämde vi oss för att boka ett på Kaatach i Tyresö.
Vi har alltid kört på att bjuda lika många barn som år han fyller så inkluderat han blir det sex stycken barn som får kalasa på leklandet.
Det ska bli riktigt kul att se han med hans kompisar!
Roligt är att av fem bjudna kompisar är fyra stycken flickor. Isak trivs allra bäst med att leka med tjejer.

I år kommer hösten snabbt känns det som. Är kyligt på kvällarna nu och barnen sover med pyjamas.
Jag fryser ju alltid så jag sover alltid i nattlinne 😉
Jag ser fram emot och hoppas jag och maken kan ha barnvakt en natt ganska snart så vi kan bo på nån herrgård och ära gott och bara ha tid för varandra.
På ett sätt tycker jag bättre om hösten än om sommaren.
På sommaren ska man vara så himla duktig och göra så mycket men på hösten är det okej att kura in sig hemma och bara vara.
För mig som redan börjat arbeta två dagar i vecka känns hösten välkomnande och förhoppningsvis har vi förskoleplats till lillan i vinter.

20130818-162032.jpg

Kommentera

