Inreda lillans rum

Varför känner jag att det var hundra gånger enklare att inreda sonens rum?

I alla förslag jag ser för rum för flickor är allt bara rosa och puttinuttigt.

Jag vill förvisso ge Alice ett behagligt, roligt rum men hon ska inte ha prinsessor och enhörningar i det.

Nu fokuserar jag på att hitta fina tavlor och ramlade över denna sida hos Nordic design collective som har produkter från olika fotografer, illustratörer, formgivare och konstnärer.

Denna gillade jag verkligen som är från itadesign.seimage1

rätt namn på bilden 🙂 kostar 319 kr i strl 30×30 cm.

 

Tapet har jag fastnat för denna som fond, och roligt är ju att den heter ”Isak”.

73511 finns här hos Tapetorama.

 

Vägghyllor blir de klassiska String från Länna Möbler och denna underbara lampa från Ferm Living. Kostar 600 kr.

33039_66546646a9df3e0aa997619db70213ae

 

Jag vill ha det enkelt och så lätt att städa som möjligt. En gammal fin trasmatta som inte har ett uns av gifter kvar i sig kommer få ligga på hennes golv och så mycket träsaker som möjligt.

Projektet med hennes rum kommer vi att dra i gång i november och jag kommer givetvis att blogga om det.

 

 

Kommentera

