Utskriven, beroende och hemnetknarkande. 

Hej, jag heter Camilla och är beroende. Snus, kaffe och hus.

Och jag vet att varken kaffet eller snuset är bra med tanke på min kropps tillstånd men några snuttefiltar ska man väl få ha?

 

Jag på landet. Här saknas dock nappen som jag hade mest hela tiden. Apropå snuttefiltar..

 
Alltså Hemnet, finns det något mer beroendeframkallande än att sitta och drömma sig bort?

Det kostar inget att drömma och tur är väl det annars hade jag varit bankrutt nu.

Visst trivs vi där vi bor i dag men det är inte helt optimalt. Jag vill ha en trädgård. Den ytan vi har i dag är en plätt där det inte får plats mycket. Och jag vill odla. Mycket.

Vill se träd växa och ge frukt, förodla fröer och se hela processen från minidrivhuset till färdig grönsak på tallriken.

Det är inte möjligt här.

Så jag hemnetknarkar. Maken kan bli smått galen på mig som ju dessutom är ganska impulsiv så när förslag från mig skickas via sms om att köpa nytt får jag oftast samma standardsvar: ”Väldigt fint. Men hur tänkte du nu?”

Fördelen med att bo som vi gör i dag är att det är en bostadsrätt, alltså slipper vi allt yttre innehåll som kommer under åren. Lekplats, skog och bad finns nära. 

Under åren som barnen är yngre är det området vi bor i i dag perfekt. 

Nackdelarna är just avsaknaden av tomt, att vi bor precis vid en skolgård och att man bor tätt inpå andra människor. Det är inte riktigt min grej.

 

Datorn ligger risigt till då denna lilla panter nu upptäckt att knappar och mus kan jagas. Hon är ursäktad då hon kompenserar min frusenhet.

 
Jag har förlikat mig med att sjukskrivningen fortgår. 31/5 är det som gäller nu. Acceptans. Därmed inte sagt att det är roligt men vem sjutton tycker att det är roligt att bara vara hemma?

Tur att säsong tre av Elementary kommit på Netflix. Har ni inte sett den serien: Gör det. 

I går skrevs jag ut från ASIH. Tillslut fick vi tag på läkaren från mottagningen som har kvar mig som sin patient trots att denne egentligen inte är i klinisk tjänst. Det uppskattas.

Planen nu är att vi väntar på blodprover som jag lämnat i dag samt ett svar från cellprov som togs från mitt högra bröst i går. Ni behöver inte oroa er för det gör inte jag, men knölar ska undersökas. Utreda för att utesluta.

Det är mest troligen en bröstkörtel som strular och eftersom jag opererade bort en som satt i armhålan för några år sedan. Det är mest troligt att även detta är en sådan. 

 

En ordentlig hälsostatus skulle man kunna säga. Allt från kolesterol till vanligt HB.

 
Nu ska jag till sjukhuset på onsdag kommande vecka och ligga inne över dagen och få TPN samt ha ett läkarbesök. Vi tar det en dag i taget och jag känner mig lugn över att min läkare lovat mig att de inte kommer att släppa utredningen av mig. Det känns som att jag är ett intressant fall och det kam vara så att detta resulterar i att jag och även min äldsta broder kommer bli en del av ett forskningsprojekt kring genetiska sjukdomar. Man får se det positivt. Kanske bidrar min konstiga kropp till framsteg inom forskningen? 

Nu stundar helgen och i dag blir det souvlaki här hemma med tsatsiki och klyftpotatis. 

I morgon blir det varmkorv till lunch.

Familjelunken fortsätter och vi funderar på sommaren och semester. Jag har inte en enda betald semesterdag att ta ut men det är värdsliga saker. 

Kommentera

